Dag 3

21 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Dag lieve allemaal!

Vanochtend heb ik gezellig video gebeld met Marieke en Jill, wat fijn om die kleine meid zo weer even te zien. Erg fijn dat ik zo met thuis, en vooral met Luca en Jill, in contact kan blijven!

Vandaag hadden we ons voorgenomen om naar de vreemdelingendienst te gaan om ons visum te verlengen. Ondanks dat we om 7 uur al wakker werden, waren we om half 11 pas klaar om daarheen te gaan. Hoe later je hier op de dag naar dat soort instanties gaat, hoe langer het gaat duren hadden wij al gehoord. Daarom maar besloten om morgen te gaan en om ons weer om te kleden, we hadden namelijk een lange broek en een bedekt shirt aan voor de vreemdelingendienst. Dit heb ik verruild voor een lekker luchtige jumpsuit, wat heerlijk was met de 27 graden van vandaag.

fiets

We zijn vandaag voor het eerst op de fiets gestapt, met gevaar voor eigen leven. Wat rijden ze hier toch gevaarlijk zeg pfoe! Het was dan in het begin ook nogal wennen, maar ook op de fiets krijgen wij veel voorrang waar we dankbaar gebruik van maken. In het begin was het nogal onwennig om links te fietsen, maar ook dat went enorm snel en ging op het eind van de dag ook al bijna vanzelf.

We kwamen eerst aan bij Zusenzo, waar we even wat gedronken hadden en Lekker brood‘Lekker brood’ besteld hadden. Ik hoor jullie denken, ja zo heet het echt en het is: lekker dus! Heerlijk vers brood met een balkje aioli en een bakje pesto. Hierna zijn we DE palmentuin in geweest, wat wel een beetje de flop van de dag was. We hadden ons er iets anders bij voorgesteld, waardoor de lange dunne palmen in het iet wat schimmige parkje ons wat tegenvielen.

PalmentuinI love SU

Na de palmentuin zijn we naar de I love SU beeld gegaan om een ware fotoshoot te Fort Zeelandiahouden. We weten alleen nog niet of we het goede beeld hebben, want volgens ons mist er een ster in het midden maar goed. Hierna zijn we richting fort Zeelandia gegaan, waar we zondag waarschijnlijk een rondleiding krijgen. We zijn langs de kant van de Suriname rivier gelopen en nog meer foto’s gemaakt van de mooie, maar vervallen huizen die daar staan.

Suriname rivierLangs de waterkant

Hierna zijn we meer de stad ingelopen en hebben we wat winkels bezocht, waarbij we tot de conclusie zijn gekomen dat we hier waarschijnlijk niet voor kleren zullen slagen. Misschien maar beter ook, omdat ik op de heenreis al 1,5 kilo boven het toegestane gewicht zat..

We hebben een beste wandeling door de stad gemaakt en zijn uiteindelijk weer terug gelopen naar Zusenzo waar we onze fietsen hadden laten staan. Daar zijn we op de fiets gestapt en zijn met wat kleine omwegen naar ons huis gefietst. Mijn fiets is echt een studenten fiets, waarbij de kettingkast ontbreekt. Op de een op andere manier schuurt mijn been tegen de ketting als ik afstap dus ik heb de eerst

gekko

e laag huid op die plek er al afliggen. Nog even oefenen met goed afstappen dus.

Eenmaal thuis heb ik gezellig met Esmee en met mijn ouders video geb eld en hebben we voor het eerst mee gegeten met het huis. Ze hadden Curry gemaakt en het smaakte goed. Vanavond hebben we ook weer een gekko gespot in huis, hierbij een foto van het leuke diertje!

De zon heeft zich helaas niet veel laten zien vandaag, we hebben zelfs wat regenbuitjes over ons heen gehad. Toch kan ik die regen hier wel waarderen, omdat het weer aardig bedrukkend is.

Liefs,

Anne Merel

1. Ellen:
    21 februari 2018
    En weer een leuk verhaal , het leest heerlijk weg ( misschien een schrijfster in de dop? ;-).
    Fijn dat het goed gaat!
  2. Cor:
    21 februari 2018
    Van mij mag je blijven schrijven hoor! Erg leuk!
  3. Marja de Krosse:
    21 februari 2018
    Ik volg mee met je blog over een land waar ik niets van weet! Leuk om je belevingen en ervaringen te lezen.
  4. Ernst Voogd:
    21 februari 2018
    Wat een leuke verhalen Anne Merel. En wat een leuke avonturen.
    Dikke knuffel van de Vlijtsekade.😘
  5. Corine:
    Weer een mooi verhaal.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    😉
  6. Patrick: