De eerste dag in Paramaribo

18 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Dag 1
Vanochtend vroeg zijn we met het busje naar Schiphol vetrokken om onze reis te starten en daarbij afscheid te nemen van ons afscheidscomité. Met wat haasten stapten wij het vliegtuig in en kon de lange vliegreis van 9 uur beginnen.

schipholAl snel merkte we dat onze interactieve beeldschermen het niet deden, waardoor ze allemaal reset moesten worden. De, iet wat dikke, Surinaamse man die de stoel naast ons had, verhuisde naar achter waardoor wij met z’n tweeën drie stoelen tot onze beschikking hadden.

De vlucht is super snel gegaan, mede door de gezellige mensen en het ontzettend aardig cabine personeel. Een oudere man had ons zijn nummer gegeven voor als er iets was zodat we hem altijd mochten bellen en wees ons op de gevaren die Suriname had. Vlak voordat we landde was er een hevige regenbui waardoor de piloot niets meer kon zien. Hierdoor vlogen we een extra rondje en konden ze daarna de landing veilig voortzetten.

vliegtuigEenmaal in Suriname aangekomen stapte we de warmte in, waarbij de hoge luchtvochtigheid ons meteen overviel. Het vliegveld in Zanderij stelt niet veel voor, het is nog wel kleiner dan Eindhoven airport. We liepen de luchthaven in en stonden in de rij voor de paspoort controle. Dit ging volledig op z’n Surinaams: ons geduld werd op de proef gesteld. Eenmaal door de pascontrole ging het snel en stonden onze koffers al naast de bagageband.

We liepen het vliegveld uit en de taxi’s aasden erop dat we met hen mee gingen. Wij hadden echter al een taxi geregeld en betaald maar die is niet op komen dagen. Uiteindelijk kwam een jongen naar ons toe die de broer van de neef van de … het zal wel was van de gene die ons oorspronkelijk op had moeten halen. Na wat meer informatie zijn we ingestapt en konden we eindelijk naar ons appartement.

Deze reis bleek echter nog niet zo gemakkelijk te zijn, de taxi wist niet waar de uitzichtstraat lag en we hebben wat doodsangsten gehad bij hem in de auto. Hij moest ook nog een neef ergens ophalen dus daar zijn we ook maar langsgereden. Uiteindelijk zijn we bij ons studentenhuis aangekomen, na een rit van 2 uur.

Thuis aangekomen hebben we een rondleiding gehad van de thuisbaas en hebben we kennisgemaakt met de meiden die hier al in het huis zitten.

Deze eerste dag is wat uitvoerig beschreven, de rest zal ik proberen om korten te houden!

1. Ernst Voogd:
    Welkom ‘thuis’.
    Leuk om je avonturen in deze blog te lezen. Veel succes.
  2. Anita:
    19 februari 2018
    Een heel verhaal. Leuk om te lezen en je te volgen. Veel plezier daar.
  3. Ellen:
    19 februari 2018
    Fijn om te horen dat je goed bent aan gekomen. Van mij mag je je verhaal lekker lang houden , leuk om te lezen allemaal! Geniet van je “avontuur” voor dat je het weet ben je weer op de terug weg. Dikke kus x
  4. Corine:
    19 februari 2018
    Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Erg leuk dat we je kunnen volgen.
    Heel veel succes!
  5. Renee:
    19 februari 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu al een heel avontuur 😉😊
    Eerst maar acclimatiseren en wennen aan de Surinaamse cultuur 😜👍🏼😘
  6. Terry:
    19 februari 2018
    Jeetje wat een verhaal !!!
    Fijn dat ik dit nog even lees voordat ik ga werken 😜
    Geniet van jullie eerste dag daar !!
    Dikke knuffel van mij 😘😘❤️
  7. Lia Voogd:
    19 februari 2018
    Dat was al een heel avontuur. Leuk om te lezen en voor mij hoef je het niet in te korten. Veel te leuk om te volgen hoe het je daar vergaat. Veel plezier.
    😘😘
  8. Cor:
    19 februari 2018
    Leuk hoor Merel! En goed geslapen? Eerste nacht?
  9. Anita Boerkamp:
    19 februari 2018
    Super leuk dat je dat bij houd
    Wel heel heftig allemaal😍
  10. Miranda Buitenhuis:
    Jeetje wat een reis!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Veel plezier.
  11. Maaike:
    19 februari 2018
    Wat leuk geschreven merel!!
  12. Miranda en Jeroen:
    19 februari 2018
    Leuk geschreven en gelukkig goed geland en goed aangekomen bij het adres en succes verder daar en we lezen verder hoe en wat groetjes
  13. Anne Merel:
    20 februari 2018
    Bedankt voor jullie lieve reacties!