Dag 2

19 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Dag lieve allemaal!

Vannacht heb ik aardig goed geslapen, jammer dat de vogels dit niet deden.. Die vogels hier blijven namelijk de hele (!!!) nacht door fluiten, niet zo handig als je vogelgezang gewend bent als wekker op je telefoon.

Om half 7 werd ik al wakker en heb ik met Emily De Luizenmoeder en Soof terug gekeken. Hierna wilde wij op pad om ons ontbijt te gaan halen, aangezien we daar gisteren geen tijd voor hadden.

Een taxi bellen lukte echter nog niet omdat we nog geen Surinaamse simkaart hebben, dus werden wij er op geattendeerd dat ze hier een taxi app hebben. Dit werkt erg handig en binnen een minuut staat er een taxi op je locatie.

We hadden gevraagd of hij ons even langs het pinautomaat wilde rijden en daarna ons af wilde zetten bij de Chinees (een grote supermarkt). Bij de eerste pinautomaat werd de pas niet goed gelezen waardoor we er geen geld uit kregen. De taxichauffeur vertelde dat dit vaker voorkwam en heeft ons naar het hoofdgebouw van de bank gebracht, waar we uiteindelijk wel konden pinnen. Hierna zijn we door gereden naar de supermarkt en konden we de taxi ook weer betalen in SRD.  De wisselkoers is op het moment rond de 9,09 SRD voor 1 euro. We lopen hier dus met flappen geld rond, waardoor we het gevoel hebben dat we veel uitgeven, maar het heeft niet veel waarde.

Bij de Chinese supermarkt hebben we onze ogen uitgekeken en zijn we veel Nederlandse producten tegen gekomen zoals Robijn wasverzachter en de Ruijter hagelslag. Na een goede ronde in de supermarkt hadden we onze kar aardig vol en konden we gaan afrekenen. Uiteindelijk zijn we met 4 tassen vol de winkel uitgelopen richting ons huis, althans dat dachten we. Emily en ik hebben beide het richtingsgevoel als een postduif met alzheimer waardoor we kats de verkeerde kant opgelopen zijn.

We waren er al snel klaar mee, maar helaas konden we geen taxi bellen met onze telefoon en er werd ons sterk afgeraden om met de 'straattaxi's' mee te gaan. Gelukkig kregen we overal voorrang, of dit door onze lieve lach kwam of om het feit dat we Nederlandse meiden zijn laten we maar even in het midden. Een lieftallige jongen bood dan ook aan om de tassen voor ons te dragen, maar dit hebben we afgewimpeld. we bleven hem achter ons zien en vooral horen met het liedje: 'We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal'. Gelukkig waren we hem uiteindelijk kwijt maar de warmte, de zware tassen en het zand in onze slippers begonnen wat vervelend te worden.

Na ongeveer een uur gelopen te hebben met die zware boodschaptassen waren we er klaar mee en hebben we een taxi aangehouden welke ons naar ons huis gebracht heeft. Ondertussen was het half 2 en konden we eindelijk ontbijten met jawel, witte bolletjes met hagelslag.

Hierna hebben we nog even lekker in de hangmat gelegen en zijn we daarna naar SU4YOU gegaan om  onze studentenpassen, fietsen en simkaarten op te halen. Hierna zijn we door gegaan naar Zus en zo, een leuk tentje waar we wat gedronken hebben met studenten van verschillende pabo's in Nederland. Uiteindelijk hebben we hier ook heerlijk gegeten, bijna net zo Surinaams als ons ontbijt: Een heerlijk hamburger.

Hierna zijn we naar huis gegaan en heb ik nog een kakkerlak gevangen bij een van de andere meiden op haar kamer. Buiten kakkerlakken hebben we hier ook gekko's, die een leuk trippel geluidje maken in de muren.

Bij deze een foto van ons mooie huis!

Weer een uitvoerig verslag van dag 2. Als ik er tijd voor blij houden (wat ik wel verwacht met mijn zware werkdagen ;) ) zal ik het zeker blijven delen!

Liefs,

Anne Merel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corine:
    20 februari 2018
    Wat een leuk verslag weer😊
    Hoe laat is het nu bij jullie?
  2. Angelique:
    20 februari 2018
    Superleuk om te lezen Anne merel. Wat een avontuur. Geniet van de tijd in Suriname mooie herinnering voor straks. Hoop nog veel te lezen. Liefs
  3. Wesley:
    20 februari 2018
    Leuk en grappig om te lezen Merel😆
  4. Meike:
    20 februari 2018
    Echt heel leuk om te lezen! ❤️
  5. Ellen:
    20 februari 2018
    Zo te horen gaat t jullie allemaal goed af😉. Top!!
  6. Marieke:
    Leuk merel!!
    Wat schrijf je goed!
    Veel plezier vandaag! 😘
  7. Anne Merel:
    20 februari 2018
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het is hier 4 uur vroeger dan in Nederlands Corine!
  8. Therese:
    20 februari 2018
    Wat ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie prachtig avontuur. Een geweldige ervaring. Leuk hoor 😀❤️😘
  9. Terry:
    21 februari 2018
    Leuk om te lezen , wat veel leuke dingen hebben jullie nu al meegemaakt !!
    Fijne dag vandaag 😘😘
  10. Cor: